PRIMAFOOD'S

Sprawdź, jak odpowiednio dobrane składniki diety mogą wpłynąć na Twoje zdrowie!

Spośród bogactwa, jakie daje nam natura, wybraliśmy 16 najcenniejszych składników i nadaliśmy im rangę PrimaFood’s.

To pokarmy, które wzbogacają dietę przygotowaną w ramach naszego cateringu, by swoimi właściwościami jeszcze bardziej przyczynić się do efektywnego budowania zdrowego stylu życia, poprzez odżywianie.

Brokuły- efekt przeciwnowotworowy

Brokuły, nazywane zielonym kalafiorem, posiadają wszechstronne właściwości zdrowotne, zawierają witaminy i składniki mineralne, mobilizujące organizm do walki z chorobami, chronią między innymi przed wrzodami, a nawet rakiem żołądka, cukrzycą i anemią, a zawarty w nich przeciwutleniacz sulforafan ma silne działanie antynowotworowe. Wskazuje silne działanie przeciwnowotworowe, wspomaga proces odchudzania i reguluje przemianę materii. Zmniejsza również ryzyko rozwoju układu krążenia i wpływa dobroczynnie na ogólny stan cery, włosów i paznokci.

Ze względu na dużą zawartość witaminy B9 (kwasu foliowego), stanowią one dobra uzupełnienie diety dla kobiet w ciąży, jak również tych, które starają się o dziecko.

Truskawka- skuteczne obniżenie cholesterolu

Obniża poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze. Zawiera więcej witaminy C niż owoce cytrusowe. Jest bogata w sole organiczne i pektyny, które korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną. A zawarty w niej wapń i fosfor dobrze wpływają na kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni.Duża zawartość żelaza chroni organizm przed anemią, a do tego zawiera cynk, selen oraz łatwo przyswajalne tłuszcze. Truskawka ma działanie odtruwające i oczyszczające, dlatego świetnie wspomaga pracę wątroby i nerek.

Rokitnik- wszechstronne prozdrowotne działanie

Opóźnia procesy starzenia, przyspiesza gojenie ran, ale także regenerację naskórka dzięki obecności kwasu palmitynowego. Poprawia pracę układu krążenia, obniżając poziom cholesterolu i ciśnienie krwi. Wzmacnia naczynia krwionośne, pomaga w walce z żylakami. Zwiększa także odporność organizmu, opóźnia procesy starzenia, działając przeciwzmarszczkowo oraz poprawiając ogólną kondycję skóry.

Wiśnie- wsparcie dla układu krążenia

Owoce te zawierają wysoki poziom rutyny, kwercetyny i witaminy A, dzięki czemu korzystnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci. Zawierają błonnik pokarmowy, który skutecznie wzmaga przemianę materii. Wykazują silne działanie przeciwnowotworowe, a także zmniejszają ryzyko rozwoju chorób układu krążenia. Ich dodatkowym atutem jest wspomaganie procesu odchudzania. Ponadto, są szczególnie wskazane dla osób mających problem ze snem, ze względu na swoją zawartość melatoniny, która ułatwia zasypianie i regenerację organizmu podczas snu. Melatonina w owocach pełni rolę naturalnego przeciwutleniacza, a w organizmie człowieka jest hormonem produkowanym w mózgu, który odpowiedzialny jest za regulację rytmu snu i czuwania.

Czarna jagoda- skuteczna na problemy jelitowe i choroby oczu

Spożywanie suszonych owoców pomaga zwalczyć biegunkę, a świeże jagody wskazane są przy zaparciach. Sok z jagód usuwa toksyny z organizmu. Jagody przyspieszają regenerację barwinka w siatkówce oka, co ma wpływ na jakość wzroku. Są świetnym pomocnikiem w walce z utrzymaniem właściwego poziomu cukru we krwi.

Ostropest plamisty- najlepszy środek na detoksykację organizmu

Stanowi ogromne wsparie w leczeniu wątroby, którą osłania i regeneruje. Występująca w ostropeście  sylimaryna ma także inne właściwości- wspiera pamięć i koncentrację, chroni skórę, a także wspiera chorych w leczeniu cukrzycy typu II. Ostropest wzmacnia i ochrania układ krążenia, obniżając poziom „złego” cholesterolu we krwi, przez zawartość kwasów Omega-2 i fitosteroli.

Soczewica- stabilizacja poziomu cukru we krwi

Charakteryzuje się dużą zawartością błonnika pokarmowego i białka, co jest ważne dla osób, które nie spożywają mięsa. Zapobiega niedokrwistości, przeciwdziała chorobom układu krążenia i reguluje ciśnienie krwi, dzięki dużej zawartości potasu i magnezu, co wpływa także na poprawę pracy układu krążenia.

Żurawina- działanie antybakteryjne

Zawiera wiele cennych substancji prozdrowotnych, między innymi chroniących błonę śluzową żołądka, antyoksydanty i witaminy, wspomagające odporność organizmu. Błonnik pokarmowy sprzyja odchudzaniu, a zawarte w niej flawonoidy działają przeciwnowotworowo i przeciwzapalnie.

Dzika róża- wszechstronne działanie lecznicze

Przyspiesza gojenie ran, oparzeń i stanów zapalnych. Nawilża, wygładza i rozjaśnia skórę. Działa przeciwstarzeniowo, usuwając zmęczenie i wspomagając układ trawienny. Z jej nasion wytłaczany jest olej bogaty w prowitaminę A, głównie beta-karoten, a także niezbędne kwasy tłuszczowe Omega- 2 i 6. W liściach i kwiatach występują flawonoidy o bardzo silnych właściwościach antyoksydacyjnych, hamujących rozwój komórek czerniaka.

Śledź- skarb Bałtyku

Jest naturalnym źródłem białka i dobrze przyswajalnych kwasów tłuszczowych, które nie tuczą, a działają pozytywnie na układ krążenia, wspomagają pamięć i koncentrację. Bogactwo witamin z grupy B, witaminy A, D i E, żelaza, selenu i innych, czynią ze śledzi jedne z najzdrowszych ryb na naszym stole. Skutecznie zapobiega niedokrwistości i poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego.

Nasiona chia- skuteczne obniżenie poziomu stresu

Nasiona szałwi hiszpańskiej, charakteryzują się wysoką zawartością żelaza, błonnika, wapnia i nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3, których mają więcej niż niektóre ryby. Zawartość magnezu i witamin z grupy B pomaga w obniżeniu stresu i napięcia nerwowego. Dzięki zawartości błonnika pokarmowego, usuwają szkodliwe produkty przemiany materii i regulują pracę jelit.

Burak- zwalcza wolne rodniki w organizmie

Jest bogaty w żelazo, zapobiega anemii, wspomaga leczenie białaczki oraz łagodzi objawy bezsenności. Przez zawartość azotanów skutecznie poprawia kondycję i wydolność organizmu, korzystnie zwiększając codzienną aktywność organizmu, dostarczając energii na cały dzień. Zawarta w buraku betaina rozluźnia umysł, a tryptofan, który jest także w gorzkiej czekoladzie poprawia ogólne samopoczucie.

Orzechy włoskie- broń w walce ze złym cholesterolem

Zawierają kwasy tłuszczowe, które skutecznie podnoszą poziom dobrego cholesterolu. Antyoksydanty działają antynowotworowo oraz służą zachowaniu właściwej kondycji układu krążenia, zmniejszając ryzyko zawału serca. Są źródłem wysokiej jakości białka, posiadają niski indeks glikemiczny i dużą zawartość błonnika, co sprawia, że doskonale wspomagają odchudzanie pomimo wysokiem kaloryczności. Orzechy włoskie wykazują wiele cennych właściwości zdrowotnych, szczególnie dobrze wpływają na pamięć.

Boczniaki- skuteczna poprawa odporności organizmu

Niskokaloryczne grzyby, które są bogate w składniki odżywcze, stymulujące wzrost i aktywność pożytecznych bakterii w przewodzie pokarmowym. Posiadają właściwości antynowotworowe i przeciwzapalne, przez zawartość beta-glukanów, polisacharydów oraz związków fenolowych. Przez zawartość witam z grupy B wpływają pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.

Jarmuż- wsparcie w regulacji ciśnienia tętniczego

Posiada wysoką zawartość substancji odżywczych oraz składników stymulujących mechanizmy komórkowe odpowiedzialne za działanie antynowotworowe. Wspomaga odchudzanie oraz skutecznie zapobiega osteoporozie, dzięki dużej zawartości wapnia. Dzięki zawartości witaminy C i A poprawia stan cery, włosów i paznokci oraz hamuje procesy starzenia. Jest doskonałym warzywem dla zdrowia i odchudzania. W 100 g liści znajduje się tylko 29 kcal, a aż 4 gramy błonnika, przy tym nie zawiera tłuszczu, a składa się w 80% z wody.

Grejpfrut- wsparcie przy odchudzaniu

Ma niewiele kalorii, ale wiele korzystnych dla zdrowia właściwości: są bogatym źródłem witaminy C, rutyny, beta-karotenu, dzięki czemu wzmacniają odporność organizmu. Ma także zbawienny wpływ na serce, obniżając poziom cholesterolu i regulując ciśnienie krwi. Działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i antyseptycznie. Grejpfrut czerwony zawiera najwięcej witaminy C, likopenu i karotenoidów. Odmiana żółta i zielona zawierają mniej wartości odżywczych niż odmiana czerwona.