Poznaj kilka prostych reguł, dzięki którym zwiększysz swoją szansę na osiągniecie celu.

  1. Pamiętaj o nawadnianiu organizmu – pij co najmniej 1,5 litra wody każdego dnia.
  2. Zamień jasne na ciemne. Bynajmniej nie chodzi tu o czekoladę, ale o produkty zbożowe – wybieraj te pełnoziarniste. Błonnik pokarmowy w nich zawarty nasyci Cię na dłużej.
  3. Do każdego posiłku dodawaj warzywo lub owoc.
  4. Jedz na małych talerzach. Dzięki temu posiłek będzie wydawał się większy.
  5. Utrzymuj przerwę pomiędzy posiłkami.
  6. Dzień zacznij od śniadania. W badaniach naukowych dowiedziono, że osoby które jedzą śniadanie są szczuplejsze niż te, które pomijają ten posiłek.
  7. Zanim zaczniesz dietę, zrób plan posiłków na cały tydzień. Pamiętaj, że możesz ugotować obiad na 2 dni i nic się nie stanie jeśli trzy razy w tygodniu zjesz taką samą owsiankę.
  8. Załóż dzienniczek żywieniowy, notuj wszystko co jesz i o jakich porach.
  9. Posiłki jedz w miejscu do tego przeznaczonym (czyli np. przy stole), a nie na kanapie oglądając telewizję. Skupisz się na posiłki, a nie na tym co dzieje się na ekranie.
  10. Zwróć uwagę na obróbkę kulinarną. Unikaj smażenia, zamiast tego gotuj (w wodzie, na parze) lub piecz (w folii, pergaminie, naczyniu żaroodpornym). Smażenie na głębokim tłuszczu zwiększa kaloryczność dania o około 30%!

mgr Magdalena Maciejewska
Dietetyk i psycholog kliniczny. Absolwentka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersytetu Gdańskiego.